Τρίτη, 22 Ιουλίου 2014

Στοχοποίηση και συγκέντρωση πυρών


Θα ξεκινήσω αυτό το άρθρο με μια ατάκα: "Καλός εχθρός είναι ο νεκρός εχθρός". Στην περίπτωση του WoT αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια. Ένα άρμα με 1% ζωή μπορεί να μας σκοτώσει το ίδιο καλά όσο και ένα με 100% ζωή. Οπότε αυτόματα ερχόμαστε στο συμπέρασμα. Καταστρέφουμε με κάθε ευκαιρία εχθρικά άρματα ώστε να μειώσουμε την δύναμη πυρός του εχθρού. Παρακάτω θα δώσω μερικές συμβουλές για το πως μπορούμε να το επιτύχουμε καλύτερα αυτό δουλεύοντας σαν ομάδα


 Αυτά που θα περιγράψω παρακάτω δουλεύουν καλύτερα όταν παίζουμε ομαδικά (platoon, CB ή CW) αλλά καλό είναι να τα χρησιμοποιούμε ακόμα και όταν παίζουμε σόλο καθώς και συνηθίζουμε να λειτουργούμε με αυτήν τη λογική αλλά υπάρχει πάντα και η πιθανότητα να πέσουμε με συμπαίκτες που μαζί με το χέρι τους λειτουργεί και ο εγκέφαλος τους και ίσως συνεργαστούν.

Συγκέντρωση πυρών
Πως μπορούμε όμως να υπερτερήσουμε έναντι ισοδύναμου εχθρού με ίσο ή και μερικές φορές μεγαλύτερο αριθμό αρμάτων; Το κλειδί είναι η συγκέντρωση των πυρών μας σε έναν και μόνο έναν στόχο. Τι θα πετύχουμε με αυτό; Την γρήγορη εξουδετέρωση ενός από τα εχθρικά άρματα ή πιο απλά ένα κανόνι λιγότερο από αυτά που μας βαράνε. Μπορεί εμείς να μείνουμε όλοι με 50% ζωή αλλά ακόμα και με αυτήν θα συνεχίσουμε να βαράμε όλοι άρα θα είμαστε το ίδιο επικίνδυνοι. Ο εχθρός όμως θα έχει χάσει ένα άρμα άρα θα έχει μειωθεί η δύναμη πυρός του και κατά συνέπεια η ζημιά που θα μπορεί να μας κάνει πλέον.
Ελπίζω όλοι μέχρι τώρα να έχετε καταλάβει πόσο σοβαρό είναι το παραπάνω και τι σημαντικό πλεονέκτημα δίνει στις ομάδες που το έχουν υιοθετήσει και το χρησιμοποιούν. Για να δουλέψει βέβαια η παραπάνω τακτική θα πρέπει όλα τα μέλη της ομάδας να έχουν ομαδικό πνεύμα. Θα πρέπει να έχουμε βάλει τον εγωισμό μας και τα "εγώ τα ξέρω όλα καλύτερα" στην άκρη και να προσπαθούμε να δουλεύουμε σαν ομάδα. Στην θεωρία η παραπάνω τακτική φαίνεται πολύ απλή αλλά για να την εκτελέσει μια ομάδα επιτυχημένα χρειάζεται αρκετή επιμονή, προπόνηση και συντονισμό ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να λειτουργούν αυτόματα χωρίς να αφήνουν την προσωπική τους αντίληψη για την μάχη να τους παρασύρει. Επίσης χρειάζεται μια τυποποιημένη διαδικασία ορισμού στόχων, γνωστή σε όλη την ομάδα η οποία θα την βοηθήσει να λειτουργεί άμεσα και αποτελεσματικά. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται στοχοποίηση.

Στοχοποίηση

Αν βάλετε τέσσερις παίκτες να διαλέξουν ένα στόχο από μια σειρά εχθρικών αρμάτων που έχουν απέναντι τους, οι πιθανότητες είναι μεγάλες καθένας απ' αυτούς να επιλέξει και διαφορετικό, ανάλογα με τα κριτήρια και την προσωπική εκτίμηση του καθένα απ' αυτούς.
Πρέπει λοιπόν η ομάδα, για να είναι αποτελεσματική στην συγκέντρωση πυρών να ακολουθεί κάποια στάνταρ κριτήρια επιλογής στόχων και μια στάνταρ διαδικασία κατάδειξης αυτών. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται στοχοποίηση και αν ακολουθηθεί σωστά δεν χρειάζεται καν να μιλάει κάποιος στα voice coms. Παρακάτω θα περιγράψω αυτήν την διαδικασία.
Τους στόχους τους δίνει πάντα ο αρχηγός της ομάδας και οι υπόλοιποι απλά τους βαράνε χωρίς ερωτήσεις και αμφισβητήσεις. Λέγοντας αρχηγός ομάδας εδώ δεν εννοώ βέβαια τον αρχηγό της clan, αλλά τον αρχηγό της κάθε ομάδας αρμάτων στην μάχη. Πάντα θα πρέπει να έχει οριστεί κάποιος, ακόμα και όταν παίζουμε platoon. Σε μάχες ολόκληρης της ομάδας (CB και CW) στοχοποίηση κάνουν οι εκάστοτε platoon leaders για το platoon τους. Για την στοχοποίηση χρησιμοποιούμε το κουμπί F2 ή όποιο άλλο έχουμε αντιστοιχήσει γι' αυτόν το σκοπό το οποίο και θα εμφανίσει ένα χαρακτηριστικό εικονίδιο πάνω από τον στόχο, ορατό σε όλα τα μέλη του platoon. Καλό είναι μαζί με την κατάδειξη ο αρχηγός να αναφέρει τον στόχο και στο voice com αναφέροντας τύπο και ποσοστό ζωής για να διευκολύνει  στον εντοπισμό του από το platoon. Μόλις εντοπίσουμε τον στόχο που έχει δώσει ο αρχηγός, ρίχνουμε σε αυτόν και μετά τον καταδεικνύουμε και εμείς. Αυτό το κάνουμε για να διατηρήσουμε την κατάδειξη που έκανε ο αρχηγός καθώς το εικονίδιο εξαφανίζεται μετά από μερικά δευτερόλεπτα. Ο μόνος λόγος για να μην ρίξει κάποιος στον καταδεικνυόμενο στόχο, είναι να μην έχει ορατότητα σε αυτόν λόγο φυσικών εμποδίων κλπ. Στην περίπτωση αυτή χτυπάει κάποιον στόχο της επιλογής του και προσπαθεί όσο ποιο άμεσα γίνεται και αν αυτό είναι εφικτό να φέρει το άρμα του σε τέτοια θέση ώστε να μπορεί με την επόμενη βολή του να ρίξει στον επιλεγμένο στόχο.
Με ποια κριτήρια όμως επιλέγονται οι στόχοι από τους platoon leaders? Όπως είπαμε και παραπάνω στόχος μας είναι να μειώσουμε όσο τον δυνατόν γρηγορότερα την δύναμη πυρός του εχθρού. Με αυτήν την λογική παραθέτω παρακάτω μια λίστα προτεραιότητας επιλογής στόχων από τον ποιο σημαντικό προς τον ποιο ασήμαντο βασιζόμενος στον συνδυασμό δύο χαρακτηριστικών. Του πόσο γρήγορα μπορούμε να τον καταστρέψουμε και την επικινδυνότητα του όπλου του. Έτσι αν έχουμε μπροστά μας ένα Maus και ένα E-50M θα επιλέξουμε πρώτα το E-50M όσο κι αν σας φαίνεται σπουδαιότερος στόχος το Maus. O λόγος είναι πως το Maus θα χρειαστεί πολλαπλές βολές από όλο το platoon για να πέσει στην διάρκεια τον οποίων θα δεχόμαστε βολές και από τα δύο άρματα. Αντίθετα το E-50M θα πέσει ίσως και με μία ομοβροντία μας, εξουδετερώνοντας έτσι άμεσα ένα επικίνδυνο και γρήγορο όπλο. 
Προτεραιότητα επιλογής στόχων
  1. Το άρμα με την μικρότερη ζωή
  2. Soft armor με μεγάλη δύναμη πυρός
  3. Hard armor με μεγάλη δύναμη πυρός
  4. Soft armor με μικρή δύναμη πυρός
  5. Hard armor με μικρή δύναμη πυρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου