Τρίτη, 22 Ιουλίου 2014

Skills Πληρωμάτων


Τα skills των πληρωμάτων είναι ένα ακόμα σημαντικό κομμάτι του WoT, καθώς μπορούν να βελτιώσουν κατά πολύ την απόδοση των αρμάτων μας. Παρόλα αυτά πολύ νέοι αλλά και εμπειρότεροι παίκτες δεν τους δίνουν την απαραίτητη σημασία ή αγνοούν σημαντικά κομμάτια πάνω σε αυτό το θέμα. Στο άρθρο αυτό θα προσπαθήσω να εξηγήσω όσο καλύτερα γίνεται την λειτουργία τους και θα δώσω μερικές χρήσιμες συμβουλές που μερικοί ίσως να μην γνωρίζουν.




Γνωρίζοντας το πλήρωμα μας
Με την αγορά του κάθε νέο άρμα συνοδεύεται και από το απαραίτητο πλήρωμα το οποίο θα το χειρίζεται. Το πλήρωμα αυτό είναι άπειρο στην αρχή (χωρίς εμπειρία μάχης) και αυτό εκφράζεται με ένα ποσοστό εμπειρίας %. Αν δεν δώσουμε επιπλέον credits αυτό θα είναι 50% ενώ μπορούμε με 20.000 credits για κάθε μέλος να τον πάρουμε με 75% εμπειρία και με 200 gold να το πάρουμε με 100%.
Τι σημαίνει όμως αυτό το ποσοστό εμπειρίας και που μας χρησιμεύει; Κάθε μέλος του πληρώματος έχει κάποιον ρόλο μέσα στο άρμα (θα εξηγήσουμε παρακάτω) και άρα όσο ποιο έμπειρο είναι τόσο πιο καλά θα αποδίδει και άρα τόσο καλύτερα θα λειτουργεί το άρμα μας με κορύφωση το 100% οπού πλέον το πλήρωμα δίνει όλες του τις δυνατότητες. Να υπογραμμίσω εδώ πως όλα τα χαρακτηριστικά που βλέπουμε στο άρμα μας (ταχύτητα, περιστροφή πύργου, ταχύτητα στόχευσης κλπ) δίδονται με την υπόθεση πως το πλήρωμα μας είναι 100%. Αν έχετε πιο άπειρο πλήρωμα να ξέρετε πως η απόδοση σας θα είναι μικρότερη από τις αναγραφόμενες τιμές.
Ας δούμε τώρα τι ρόλο έχει κάθε μέλος του πληρώματος μας και πως συνεισφέρει στην λειτουργία του άρματος.
  • Commander  Επηρεάζει το view range του άρματος μας και ανεβάζει την εμπειρία των υπόλοιπων μελών κατά ένα ποσοστό (10% όταν φτάσει στο 100%)
  • Driver  Επηρεάζει την ταχύτητα του άρματος, την ικανότητα στροφής του και την ικανότητα διέλευσης από δυσχερή εδάφη χωρίς να χάνει πολλή ταχύτητα
  • Gunner  Επηρεάζει την απόδοση του όπλου μας  (ταχύτητα στόχευσης, ευστοχία κλπ)
  • Radio Operator  Επηρεάζει την εμβέλεια του ασυρμάτου μας και με κάποια ειδικά δευτερεύοντα skills, το view range
  •  Loader  Επηρεάζει επίσης κάποια χαρακτηριστικά του όπλου μας, κυρίως την ταχύτητα γεμίσματος
Να πούμε εδώ πως διαφορετικά άρματα έχουν διαφορετικό συνδυασμό πληρώματος. Υπάρχουν πχ άρματα που έχουν μια 5άδα όπως φαίνεται   παραπάνω και άρματα όπου λείπει ο Radioman ή έχουν δύο Loaders.

Εκπαίδευση πληρώματος
Με κάθε μάχη που δίνουμε το πλήρωμα μας γίνετε πιο έμπειρο μέχρι να φτάσει στο 100%. Ας το δούμε αυτό λεπτομερέστερα. Μετά από κάθε μάχη, κάθε μέλος του πληρώματος μας θα πάρει τόσα XP όσα θα πάρει και το άρμα μας (τα XP δλδ που βλέπουμε στα αποτελέσματα της μάχης). Για να ανέβει μια ποσοστιαία μονάδα χρειάζεται ένα συγκεκριμένο ποσό σε XP απαίτηση μάλιστα που αυξάνεται αναλογικά όσο πλησιάζουμε στο 100%. Μπορούμε να δούμε πόσα XP χρειάζονται ακόμα για να ανέβουμε κοιτάζοντας το φάκελο του κάθε μέλους με δεξί κλικ πάνω του.
Αν το άρμα μας είναι Elite, έχουμε ξεκλειδώσει δηλαδή όλα τα modules του και τα άρματα που ανοίγει, έχουμε την δυνατότητα να αυξήσουμε τον ρυθμό εκπαίδευσης του πληρώματος μας τικάροντας το αντίστοιχο check box που βρίσκεται πάνω από το πλήρωμα μας στο garage. Αυτό που γίνεται τότε είναι πως μετά από κάθε μάχη   το xp που θα έπαιρνε το άρμα μας θα πάει επιπρόσθετα στο μέλος του πληρώματος με τα λιγότερα xp.

Μεταφορά πληρωμάτων
Μπορούμε, αν χρειαστεί, να μεταφέρουμε το πλήρωμα από ένα άρμα μας σε κάποιο άλλο ίδιας εθνικότητας κάνοντας του Retrain για το νέο άρμα, μέσα πάντα από την καρτέλα του.Ένα πλήρωμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικό άρμα (ίδιας πάντα εθνικότητας) και χωρίς retrain, αλλά θα πάρει πέναλτι 10% επειδή άλλαξε άρμα και άλλα 10% αν μπει σε άρμα διαφορετικής κλάσης (πχ από medium σε heavy).  Υπόψιν ότι και με το  retrain το πλήρωμα μας θα χάσει ένα ποσοστό εκπαίδευσης το οποίο όμως μπορούμε να μειώσουμε πληρώνοντας 20.000 credits ή να μηδενίσουμε πληρώνοντας 200 golds.
Σε αυτό το σημείο θα σας δώσω και ένα μικρό  tip. Αν διαθέτετε κάποιο premium άρμα μπορείτε να το επανδρώσετε με το πλήρωμα κάποιου άλλου άρματος σας, ίδιας εθνικότητας και κλάσης, χωρίς αυτό να πάρει κανένα πέναλτι. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο καθώς συνήθως τα premium άρματα τα παίζουμε περισσότερο για να βγάζουμε credits και έτσι μπορούμε παράλληλα να ανεβάζουμε τα πληρώματα των άλλων αρμάτων μας.
 Θα μπορούσε τώρα να ρωτήσει κάποιος: "Ποιος ο λόγος να κάνω retrain ένα πλήρωμα και να χάνει αυτό ποσό από το xp του ή να μπαίνω σε έξοδα και να μην ξεκινάω νέο πλήρωμα σε κάθε νέο άρμα μου;". Η απάντηση είναι πως μετά από έντονη εκπαίδευση τα πληρώματα αποκτούν δευτερεύοντα skills τα οποία και δεν χάνουν όταν μεταφερθούν σε άλλο άρμα, κάτι που κάνει τα έμπειρα πληρώματα πολύτιμα. Τι είναι τα δευτερεύοντα skills; Θα το μάθουμε στο παρακάτω κεφάλαιο.

Δευτερεύοντα Skills
 Όταν ένα πλήρωμα φτάσει στο 100% της εμπειρίας του μας δίνεται η δυνατότητα να του μάθουμε πλέον και άλλες δεξιότητες, τα λεγόμενα δευτερεύοντα skills. Καταλαβαίνουμε πότε έχουμε την δυνατότητα να κάνουμε κάτι τέτοιο καθώς δίπλα στο όνομα του πληρώματος μας στο garage, θα εμφανιστεί ένα χρυσό +. Πατώντας το θα μας ανοίξει η καρτέλα του πληρώματος με την δυνατότητα πλέον να επιλέξουμε την δεξιότητα που θέλουμε να μάθουμε στο πλήρωμα μας. Η διαδικασία εκμάθησης είναι ακριβώς ίδια με αυτή του βασικού skill. Μάλιστα όταν το πλήρωμα φτάσει στο 100% και σε αυτό, μπορούμε να του μάθουμε και τρίτο, τέταρτο κλπ.
Τα δευτερεύοντα skills χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Τα γενικά, στα οποία μπορούν να εκπαιδευτούν όλα τα μέλη του πληρώματος (camouflage, repair κλπ) και τα εξειδικευμένα τα οποία είναι skills διαφορετικά για κάθε ειδικότητα. 
Επίσης υπάρχουν δύο ειδών δευτερεύοντα skills. Τα skills, τα οποία δρουν από την πρώτη στιγμή που τα βάζουμε και επηρεάζουν το άρμα μας αναλογικά όσο αυτά ανεβαίνουν και τα perks τα οποία μπαίνουν σε λειτουργία μόνο όταν εκπαιδευτούν στο 100%. Στην περιγραφή του κάθε skill αναφέρεται ρητά αν είναι skill ή perk.
Προσοχή θα πρέπει να δώσουμε στα γενικά skills καθώς έχουν έναν ιδιόμορφο τρόπο λειτουργίας που πολλοί δεν κατανοούν με αποτέλεσμα να μην τα χρησιμοποιούν σωστά. Τα γενικά skills (repair, camouflage, firefight και brothers in arms) για να μας δώσουν το 100% της απόδοσης τους θα πρέπει να τα έχουν μάθει όλα τα μέλη του πληρώματος μας και αυτό γιατί το παιχνίδι παίρνει το μέσο όρο τους.
Θα σας δώσω ένα παράδειγμα για να καταλάβετε. Έστω πως έχουμε ένα 5μελές πλήρωμα και έχουμε εκπαιδεύσει και τα 5 μέλη με το skill repair στο 100%. Η απόδοση που θα πάρουμε θα είναι: (100+100+100+100+100)/5=500/5=100% (ολόκληρη δηλαδή). Αν τώρα είχαμε εκπαιδεύσει μόνο τα 2 μέλη μας με 100% reapir θα είχαμε (100+100)/5=200/5=40%. Όπως βλέπετε δεν αξίζει τον κόπο.
Το ίδιο και χειρότερο θα μας συμβεί με το Brothers in Arms, το οποίο τυγχάνει να είναι perk. Είπαμε παραπάνω πως τα perks ενεργοποιούνται μόνο όταν φτάσουν στο 100%. Άρα το BIA αν δεν το βάλουμε σε όλους και να το φτάσουμε και στο 100% δεν θα ενεργοποιηθεί ποτέ!
Πως επιλέγουμε τα κατάλληλα για το άρμα μας skills; Υπάρχουν δύο μεγάλες σχολές. Η πρώτη λέει πως αφού τα αρχικά skills ανεβαίνουν γρηγορότερα (χρειάζονται λιγότερα xp) καλό είναι να εκπαιδεύουμε perks, με κύρια επιλογή το Brothers In Arms (δίνει 5% στα πάντα) και μετά άλλα.
Η άλλη σχολή συμβουλεύει να εκπαιδεύουμε πρώτα εξειδικευμένα skills για το κάθε μέλος, τα οποία δίνουν συνήθως 10% σε μια συγκεκριμένη δεξιότητα αλλά ταυτόχρονα αρχίζουν να λειτουργούν ποσοστιαία από την αρχή.
Η επιλογή είναι δική σας. Να ξέρετε πάντως πως έχετε πάντα την δυνατότητα να αλλάξετε τα skills που έχετε επιλέξει κάνοντας Drop τα παλιά από την καρτέλα το πληρωμάτων και επιλέγοντας νέα, χάνοντας ένα ποσοστό των xp σας.
Καλό είναι να αφιερώσετε λίγο χρόνο και να μελετήσετε όλα τα διαθέσιμα skills και τι προσφέρουν. Κάνετε τις επιλογές σας λαμβάνοντας υπόψιν τις δυνατότητες και τις ανάγκες του άρματος σας. Αυτός είναι ο λόγος της ύπαρξης τους. Να σας βοηθήσουν να κάνετε το άρμα σας καλύτερο. 


5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

mexri posa skill - perk pernei o kathenas sto pliroma ?

Sisifos είπε...

Όλα όσα είναι διαθέσιμα για τον καθένα. Απλά κάθε επόμενο skill χρειάζεται και πολύ περισσότερα xp άρα και μάχες με αποτέλεσμα από ένα σημείο και μετά η πρόοδος να γίνετε με πολύ αργό ρυθμό.

Ανώνυμος είπε...

THANKS

Ανώνυμος είπε...

Να κάνω και εγώ μια ερώτηση.
Έστω ότι έχουμε ένα πλήρωμα με 100% βασική εκπαίδευση και 30% σε κάποιο skill.
Αν για παράδειγμα από βαρύ άρμα κλάσης 2 το βάλουμε σε βαρύ άρμα κλάσης 3 (ίδιας εθνότητας) θα χάσει 10% από την βασική εκπαίδευση;
Αν αυτό το πλήρωμα μετά το επαναφέρουμε στο άρμα με το οποίο είχε 100% βασική εκπαίδευση τι θα γίνει;

Sisifos είπε...

Δεν είμαι σίγουρος τι εννοείς με το "κλασση 2" και "κλάσση 3". Θα σου απαντήσω υποθέτοντας πως εννοείς τα tier των αρμάτων. Δεν παίζει λοιπόν ρόλο η αλλαγή tier ούτε θα επιβαρύνθει περισσότερο το πέναλτι αν πας πχ από tier 3 σε tier 8. Αρκεί να παραμείνεις σε ίδιου τυπου άρμα. Πχ από heavy σε heavy, από medium σε medium ή από TD se TD. Σε αυτήν την περίπτωση το πεναλτι θα είναι σταθερά 10% απλά γιατί αλλαξες αρμα. Τώρα αν αλλάξεις και τύπο άρματος (αν δηλαδή πας πχ από medium σε heavy) θα έχεις αλλά 10% πέναλτι επειδή άλλαξες τύπο.
Για το δευτερο σκέλος τώρα της ερώτησης σου. Αν δεν κάνεις retrain το πλήρωμα όταν το μετακινήσεις σε άλλο άρμα, όταν το επαναφέρεις στο αρχικό θα επανέλθει στην αρχική του μορφή και αυτό γιατί στην ουσία το πλήρωμα με την μετακίνηση δεν χάνει βαθμούς από τα skills του, απλά μπαίνει -10% πεναλτι. Οπότε όταν επιστρεψουμε το πλήρωμα στο αρχικό του άρμα το πέναλτι αυτό αναιρείται και τα skills επανέρχονται στα αρχικά τους επίπεδα.
Ελπίζω να έγινα κατανοητός :)

Δημοσίευση σχολίου