Τρίτη, 22 Ιουλίου 2014

Visibility, Spotting και Radios


Στο άρθρο αυτό θα προσπαθήσω να εξηγήσω έναν από τους ποιο σημαντικούς μηχανισμούς του WoT, που πολλοί νέοι παίκτες αγνοούν χάνοντας έτσι ένα μεγάλο κομμάτι από την μαγεία του αλλά και το πλεονέκτημα να το χρησιμοποιήσουν προς όφελος τους. Αυτό δεν είναι άλλο από τον μηχανισμό Visibility & Spotting καθώς και τον τρόπο λειτουργείας του Radio. Μην σας τρομάζουν οι ένοιες καθώς θα τις εξηγήσουμε αναλυτικά παρακάτω.


Πρίν προχωρήσουμε θα ήθελα να ξεκαθαρίσω πως το WoT δεν λειτουργεί με τον τρόπο που λειτουργούν τα περισσότερα από τα κλασσικά shooter παιχνίδια που πολλοί από σας θα έχετε παίξει (CoD, Counter Strike κλπ). Στα παιχνίδια αυτά όλοι και όλα είναι ορατά διαρκώς. Στο Wot δεν ισχύει αυτό. Μπορεί να έχετε κάποιον σε ένα καθαρό χωράφι μπροστά σας στα 200 μέτρα και το παιχνίδι να μην τον εμφανίζει ούτε στον 3d κόσμο αλλά ούτε και στο minimap. Αυτό γίνετε γιατί το παιχνίδι προσπαθεί να εξομοιώσει την ικανότητα του εκάστοτε άρματος να καμουφλαριστεί αλλά και την ικανότητα του, στο πόσο μακρυά μπορεί να δει το πλήρωμα μέσα από αυτό.
Visibility & Spotting
Κάθε άρμα στο WoT έχει δύο χαρακτηριστικά που επιρεάζουν αυτές τις ικανότητες. Το πρώτο είναι το View Range το οποίο μπορείτε να το βρείτε στα χαρακτηριστικά του άρματος και εκφράζει την απόσταση στην οποία είναι ικανό να αποκαλύψει ένα εχθρικό άρμα (και όχι την απόσταση που βλέπουμε). Αν για παράδειγμα το άρμα μας έχει View Range 350m τότε σε ιδανικές συνθήκες θα αποκαλύψουμε έναν εχθρό μέσα σε αυτή την εμβέλεια αλλά ποτέ πέρα από αυτήν.
Το δευτερο χαρακτηριστικό είναι το Camouflage Bonus του άρματος. To χαρακτηριστικό αυτό είναι κρυφό (δεν θα το βρείτε μέσα στο παιχνίδι) και εκφράζει το πόσο καλά μπορεί να κρυφτεί ένα άρμα από τα μάτια του εχθρού. Στην ουσία δλδ μειώνει κατά ένα ποσοστό το view range του εχθρικού άρματος. Γενικά να ξέρετε πως όσο ποιο χαμηλό προφίλ έχει ένα άρμα τόσο καλύτερο Camouflage Bonus παίρνει, με κάποια ρώσικα TD να έχουν το μεγαλύτερο. Σε αυτό το χαρακτηριστικό θα προστεθούν και κάποιοι εξωγενής παράγοντες (κάλυψη πίσω από συμπαγή σώματα ή θάμνους κλπ).
Για να δει ο σερβερ του παιχνιδιού πότε ένα άρμα αποκαλύπτει ένα άλλο κάνει διαρκώς έναν υπολογισμό για κάθε ζευγάρι αρμάτων (visibility check):
απόσταση αρμάτων - δυνατότητα αποκάλυψης
*δυνατότητα αποκάλυψης = view range άρματος - camouflage εχθρικού άρματος
Αν η δυνατότητα αποκάλυψης του άρματος μας είναι ίση ή μικρότερη από την απόσταση του εχθρικού άρματος τότε θα το αποκαλύψουμε. Για να το καταλάβετε καλύτερα θα κάνουμε ένα παράδειγμα.
Έστω ότι έχουμε ένα άρμα με View Range 400m και προχωράμε προς έναν αντίπαλο που βρίσκεται στα 400m και για χάριν απλοποίησης δεν χρησιμοποιεί φυσικά εμποδια για να κρυφτεί. Αν δεν υπήρχε το χαρακτηριστικό του camouflage bonus θα τον ανοίγαμε ήδη καθώς η απόσταση μας από αυτόν είναι ίση με το View Range μας. Ας υποθέσουμε τώρα πως ο αντίπαλος έχει ένα camouflage bonus 25%. Αυτό αυτόματα θα ρίξει το view range μας σε Νέο view range=view range - (view range X cam. bonus) δλδ Νέο View Range= 400 - (400 x 0.25) = 300m . Θα πρέπει δηλαδή ενώ έχουμε view range 400m να τον πλησιάσουμε στα 300m για να τον αποκαλύψουμε. Αν μάλιστα ο αντίπαλος χρησιμοποιήσει και άλλα τρικ για να καλυφθεί (θάμνους, camo net κλπ) η απόσταση αποκάλυψης θα γίνει πολύ μικρότερη.
Εδώ θα προσθέσουμε και έναν ακόμα σημαντικό κανόνα που βάζει το παιχνίδι στο τραπέζι. Οτιδήποτε βρίσκεται σε ακτίνα μικρότερη των 50m ανοίγει αυτόματα ακόμα και αν είναι κρυμμένο πίσω από συμπαγή εμπόδια ενώ οτιδήποτε βρίσκεται μακρύτερα από 470m δεν ανοίγει ποτέ. Αυτό βέβαια ισχύει αμφίδρομα.
Πως μπορούμε τώρα να χρησιμοποιήσουμε την κάλυψη προς όφελος μας. Πως μπορούμε δλδ να μείνουμε κρυμμένοι από τον εχθρό;
  • Χρησιμοποιώντας το equipment Camo Net. Το δίχτυ θα μας δώσει επιπλέον 25% camouflage bonus όσο μένουμε στάσιμοι, μειώνοντας έτσι την απόσταση στην οποία μας αποκαλύπτουν οι εχθροί.
  • Εκπαιδεύοντας όλο το πλήρωμα μας στο skill Camouflage. Το skill αυτό ανεβάζει ακόμα περισσότερο το camouflage bonus του άρματος μας.
  • Κρυβόμαστε ολοκληρωτικά πίσω από συμπαγές εμπόδια. Με τον τρόπο αυτό οι εχθροί μπορούν να μας αποκαλύψουν μόνο αν μας πλησιάσουν σε απόσταση μικρότερη των 50m. Βέβαια υπάρχει τότε το μειονέκτημα πως δεν μπορούμε να ρίξουμε στον εχθρό.
  • Κρυβόμαστε ολοκληρωτικά πίσω από θάμνο (μη συμπαγή εμπόδια). Στην περίπτωση αυτή προσθέτουμε ένα σημαντικό ποσοστό στο camouflage bonus μας ενώ μπορούμε ταυτόχρονα και να ρίξουμε. Πρόσοχή! Όταν πυροβολούμε καταστρέφουμε για μερικά δευτερόλεπτα την κάλυψη που μας προσφέρει κάθε θάμνος σε ακτίνα 15m από μας. Ένα καλό κόλπο είναι να προσπαθούμε όποτε είναι δυνατό να βάζουμε μπροστά μας δύο θάμνους με τον μακρύτερο να βρίσκετε πέρα από τα 15m. Έτσι όταν πυροβολούμε καταστρέφουμε την κάλυψη του πρώτου αλλά ο δευτερος θα συνεχίσει να μας προσφέρει απόκρυψη. Υπόψιν επίσης πως οι θάμνοι προσφέρουν μόνο απόκρυψη και δεν μας προστατεύουν από τα εχθρικά πυρά.



Πως μπορούμε τώρα να βελτιώσουμε την ικανότητα αποκάλυψης στόχων του άρματος μας; Απλά ανεβάζοντας το View Range του. Αυτό μπορεί να γίνει με τους παρακάτω τρόπους:
  • Τοποθετόντας στο άρμα μας κάποια εξειδικευμένα γι' αυτόν το σκοπό equipments. Το Bincular Telescope μας ανεβάζει κατά 25% το view range μας για όσο μένουμε στάσιμοι, ενώ το Coated Optics κατά 10% χωρίς να επιρεάζεται από την κίνηση.
  • Εκπαιδεύοντας τα μέλη του πληρώματος με κάποια εξιδεικευμένα γι' αυτόν το σκοπό skills. Το skill Recon του Commander και το Situational Awaraness του Radioman ανεβάζουν επίσης το view range μας.
Τέλος για να κλείσουμε το θέμα του Visibility να πούμε πως όταν το άρμα μας κινείται χάνει ένα ποσοστό από το camouflage bonus μας. Αυτό το penalty δεν ισχύει για τα light tanks.
Radios & Signal Range
O ασύρματος (Radio) μας βοηθάει να επικοινωνούμε με τα άλλα φίλια άρματα και να ανταλλάσουμε πληροφορίες σχετικά με στόχους που έχουν αποκαλυφθεί ώστε αυτοί μετά να εμφανιστούν στον 3d κόσμο και στο minimap. Υπάρχει δηλαδή η δυνατότητα να δούμε και να χτυπήσουμε στόχους που δεν έχουμε αποκαλύψει εμείς είτε γιατί είμαστε μακρύτερα είτε γιατί το άρμα μας έχει μικρό view range αλλά έχουν αποκαλύψει φίλια άρματα και μας τους έχουν δώσει μέσω radio (η διαδικασία αυτή είναι αυτόματη και δεν χρειάζεται να κάνουμε κάτι για να ανταλάξουμε στοχους).
Το χαρακτηριστικό του άρματος μας που καθορίζει την εμβέλεια του ασυρμάτου μας (πόσο μακρυά δλδ μπορούμε να επικοινωνούμε με κάποιο φίλιο άρμα) είναι το Signal Range.
H απόσταση που θα μπορούμε να επικοινονούμε με ένα φίλιο άρμα και να ανταλλάσουμε στόχους είναι το άρθροισμα των Signal Range μας. Αν για παράδειγμα εμείς έχουμε Signal Range= 400m και κάποιο φίλιο άρμα έχει 300m θα μπορούμε να επικοινωνούμε όσο βρισκόμαστε σε απόσταση μικρότερη των 400m + 300m = 700m



Κλείνοντας να δώσω και ένα χρήσιμο tip που πολλοί νέοι παίκτες δεν γνωρίζουν. Το παιχνίδι μας ανταμοίβει με με το 50% των XP και Credits που παίρνει κάθε παίκτης που κάνει επιτυχής βολές σε άρματα που έχουμε αποκαλύψει εμείς. Χρησιμοποιώντας αυτό το κόλπο μπορούμε να αποκομίσουμε από την μάχη ένα σημαντικό ποσό XP και credits απλά έχοντας κρυφτεί σε μια καλή θέση και αποκαλύπτοντας στόχους για τα φιλικά άρματα χωρίς εμείς να ρίξουμε ούτε μία βολή. Ιδιαίτερα χρήσιμο για light άρματα με αδύναμα κανόνια.
Χρησιμοποιήστε την παραπάνω γνώση σωστά και θα δείτε πως η απόδοση σας στις μάχες θα βελτιωθεί απίστευτα.

Καλές μάχες!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου